سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلوک

امروز به حرمت روز بانویم فاطمه زهرا سلام الله علیها و مولانا علی علیه السلام از خانواده می نویسم .اینکه چه باید باشد و چه هست.

 

    از منظر فقه شیعی خانواده پایگاهی برای اعتلای زن و مرد و فزرندان حاصل از ازدواج است . خانواده یعنی ارامش محبت و شراکت .

فرزند در خانه شهروند درجه دو است!و اصل زن و شوهر هستند.

  اما در جامعه امروز ما چطور؟؟؟ ایا زن مادر است؟؟؟ ایا همسر است؟؟؟ ایا اصلا زن هست؟؟؟

اول از زن میگویم و بعد از مرد از انچه باید باشند و انچه هستند.ضمن اینکه به دلایل شرعی وارد در مباحث خاص نخواهم شد. پس از منظر اجتماعی این دو طیف را میسنجیم.

   زن موجودی جمیل که خداوند برای ارامش بخشیدن و محبت او را افرید. به او امر کرد حالا که زیبایی این زیبایی را پنهان کن!مبادا زیباییت عقلت را بپوشاند.امّا امروز زیبایی تبدیل به حربه شده ! متاسفم اما ظاهر زن امروز سلاح اوست ! در محل کارش در مکان تحصیلش حتی هنگام خرید و ازدواج فقط به ظاهر میرسد و همین هم مبناست! و این یعنی ما از فرهنگ نبوی دوریم! ایا اینکه با توجه به ظاهر کارمند انتخاب کنیم یا در هنگام ازدواج به دنبال صورت باشیم یا در دانشگاه با افرادی خاص مراوده کنیم نشان دهنده ی اهمیت بیش از حد ما به صورت نیست ؟؟ و ایا این خطر ناک نیست  کهزن را به جای خود سازی به سوی ظاهر سازی سوق دهیم؟؟؟ اینکه در اگهی کاریابی مدام ذکر میگردد روابط عمومی بالا یعنی چه؟؟؟ یعنی با هر کسی مانند دوست و همسر و پدرت حرف بزن !!! یعنی ما بله دنبال یک بازیچه ی محترمه جهت پر کردن اوقات فراغت مراجعین و کارمندان هستیم!!! و این امویست به جای علوی !!! نگویید نه !این فرهنگ معاویه بود نه مولایم علی! این روزها پیدا کردن ادمی که به عقل انسان توجه کند ناممکن شده! اول در چشمهایت نگاه میکنند!!! بعد به زمین!! این از بچه های به ظاهر مذهبی !!!

   و این ها به عهده ی مردهاست!مردی که از نگاه اسلام یعنی اقتدار یعنی غیرت!امروز تمام مسئولیت خانه را به دوش همسرش میگذارد فقط به این دلیل که کار میکند.فارغ از اینکه مسئولیت یک زندگی امروزی بیشتر در خارج از خانه رقم میخورد ! مرد امروزی نام مولا علی را خوب میشناسد اما سلوکش را نه !فارغ از اینکه امامنا علی علیه السلام فرمود غیرت فقط این نیست که زن خود را حفظ کنی غیرت این است که خود نیز از ناموس مردم چشم بپوشی! اما امروز خیلی به اصطلاح مومنین هستند که با وجود کبر سن همچنان ناموس خودشان مال خودشان است و ناموس دیگران !! لا اله الّا الله !قصه اش را که مرحوم ایت الله مجتهدی تعریف کردند خاطرتان هست ؟؟؟ ایا این بی غیرتی نیست که نگاه انسان بدون تفکیک به همه نگاه کند؟؟؟ نگویید زنان بد ظاهر مقصرند که دیده ام مردانی را که بدون توجه به ظاهر ... !

  این ها حاصل بی ایمانی و نادانی خود ماست ! ما از حرمت شناسی بی بی دو عالم چه یاد گرفته ایم ؟؟؟ فقط چادر بپوشیم ؟؟؟ دل حجاب نمیخواهد ؟؟؟ دل جای هر نا اهلیست ؟؟؟ در فضای سایبر دختران محجبه ای را میشناسم که اگر به سایت و وبلاگشان سر بزنی...این ها درد دارد!!!!

  ایا از سلوک امام علی و ابنائه علیهم السلام فقط یک نام و عزادری و مولودی به ما ارث رسیده!!! ایا در سلوک امامان احترام به زن به خاطر ایمان و شخصیتش به جای سیما و ظاهرش نبود؟؟

 نگویید انها امام بودند معصوم بودند که خنده ام میگیرد از این همه ظاهر بینی عوام گونه!! ایا کسی که عالم تحت اختیار اوست نیازی به زهد دارد؟؟؟ ایا امامی که عالم با او در کلام است نیازی به تقوا دارد؟؟؟ ایا بانویی که بهشت نه جهان به عشق او افریده شد و نور در هستی جاریست ملزم به اینهمه عفت بود... وای بر ما که این ها همه برای ما اموزش است. ما چقدر به این تعالیم عمل کردیم؟؟؟

  این ها را قبل از همه برای خودم نوشتم  شاید از پیکار این نفس برآیم!پس کسی به دل نگیرد!فقط با خود فکر کنیم چقدر از راه دوریم و چطور صحیح و بموقع پیش از انکه فرصتمان تمام شود به راه بازگردیم!

یا حق

 



برچسب‌ها:
[ یکشنبه 90/8/1 ] [ 10:59 صبح ] [ م.رزاقی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

م.رزاقی
راهی پیش رو است ، بس صعب... راهی از خود به خدا... در انتظار مدد آسمانی اش قلم را نذر کرده ام !
لینک دوستان
برچسب‌ ها
امکانات وب
ایران رمان


وبلاگ نویسان قالب وبلاگ وبلاگ اسکین قالب میهن بلاگ