سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلوک

السلام علیک یا جواد الائمه

این جام غم سایه افکنده بر قلب گوارایتان!

عزم داشتم مطلبی در این غمنامه بنگارم اما جسته گریخته دیدم دوستان حق مطلب ادا کرده اند. با عنایت جواد ال محمّد علیه و علی ابائه السلام سطور اتی به ذهنم رسید که مینگارم.

 

 

   برای همه خواهر های ایمانی و انسانی ام!

نمیدانم تا امروز الگویت چه کسی بوده مادرت ؟ مادربزرگ ؟ یا انطرف تر فلان زن موفق ؟ یا بازیگر؟!!! یا ... . تا به حال فکر کرده ای قرآن کلام آفریننده ات یا سیره امامان چه کسی را برایت الگو دانسته ؟؟؟ میدانم اگر بگویم بانوی دو عالم حضرت زهرا روحی لها الفدا میگویی او فاطمه بود ما کجا او کجا!! هر چند میدانم این کلمات فقط برای اسوده کردن وجدان ماست که اخطار میکند از راه برون فتاده ای!! اما قصد دارم این بار الگو هایی بیان کنم که  معصوم نبودند یعنی نمیتوانیم بگوییم در خانه ی پیامبر و علی جز فاطمه هم نمیتوان بود!!! پس دل بده و همراهم باش! خدا را چه دیدی شاید به برکت شهید تشنه لب ال محمد امشب معجزه ی توبه برایمان میسر شد:

 

 نمونه ی اول همسر حزبیل :حزبیل را یادت هست همان مؤمن ال فرعون که هم پسر عمش بود هم ولیعهدش ! همو که بعد از ایمان ساحران به موسی با شجاعت ایمانش را بیان کرد و تکه تکه شد! همسر حزبیل ارایشگر دختر فرعون بود  .روزی در حال اراستن وی شانه از دستش به زمین افتاد و با برداشتن و شروع دوباره ی کار بسم الله الرحمن الرحیم گفت  و... رسوا شد! پاداش این ایمان تنور مسین اتش بود که خود و فرزندانش را بلعید در حالیکه بر لب اَحد اَحد میگفت! نوشش باد.

در شب معراج رسول مکّرم اسلام عِطر او وکودکانش رادر اسمان چهارم استشمام کرد.

 نمونه ی دوم آسیه دختر مزاحم همسر یکی از شقی ترین انسانها فرعون که با شیطان، نمرود و غاصبان خلافت در یک تابوت در اتش جهنم مخلّد است! اما آسیه !زنی که فرعون عاشقانه او را دوست میدارد همسر خداوندگار(العیاذ بالله) مصر! هر انچه در ذهن ما میتواند معنای خوشبختی بدهد در نزد اسیه  مهیاست واو مهیای آفریننده اش میشود. پس از حادثه ی همسر حزبیل و فرزندانش اسیه شجاع تر میگردد. در حال راز و نیاز با خداوند ،فرعون اورا غافلگیر میکند و اسیه راز دل میگشاید . او فرعون را نمیپرستد ! مدتهاست مؤمن به خدای موسی خداوند یکتاست. فرعون این جلاد سَفّاک از فرط عشق!به او مهلت بازگشت میدهد .مادر اسیه را واسطه میکند که دختر را نصیحت کند! اما اسیه راهش را  انتخاب کرده تلاشهای فرعون برای دیوانه نشان دادن اسیه ثمر نمیدهد و اسیه مهیای شهادت میشود! او را به چهار میخ کشیدند و سنگی بر سینه اش قرار دادند! اما ذکر او "الله الله ... نجنّی من القوم الظالمین"! بود. خداوند به حرمت عشق پرده از چشم حق بینش برگرفت و اسیه جایگاه خود را دید. مسرور از این وصل خندید . در این حال باز فرعون دست به  دامان حربه ی دیوانگی شد مگر او را نگه دارد اما اسیه با شجاعت خیال خامش در هم کوبید که: والله دیوانه نیستم.اکنون شاهد جایگاه خود در بهشت هستم و... جام عشق برکشید. نوشش باد.

 

 

در صدر اسلام معجزه ای بنام زن زیاد داریم اما از حال میگویم!

 شهیده بنت الهدی صدر ،تحصیل کرده در ادبیات، اصول فقه و حدیث .نائل امده به درجه ی اجتهاد. او را میتوان رهبر زنان عراق دانست. تلاش برای تغییر نگاه زنان به اسلام و تغییر نگاه جامعه به زنان از اقدامات اوست.در رجب 1399 ایت الله صدر راهی زندان میشود و بنت الهدی حرکت انقلابی در عراق را کلید میزند و زینب وار به روشنگری میپردازد. رژیم شهید صدر را ازاد میکند اما بار دیگر در جمادی الاولی 1400 همراه برادر بنت الهدی هم راهی زندان میشود اما راست قامت در برابر ظلم می ایستد تا جاییکه در 23 جمادی الاولی رژیم مستاصل از صبر بنت الهدی او را شهید میکند. نوشش باد.

بانو مجتهده امین دختر معین التجّار اصفهانی در نهایت اسایش مالی اما عاشق درس و بحث. از استادی شنیدم که میگفت روزی فرزند ایشان فوت میکند و استادشان انتظار حضور در کلاس درس را نداشته اما در کمال تعجب میبیند این بزرگوار به کلاس تشریف اوردند! بانو مجتهده امین تا جایی پیش میرود که مناجات جمادات و جاندارن را میشود. پیاپی فرزندانش را از دست میدهد و فقط یکی برایش میماند اما این غمها او را از راه حق بازنمیدارد و... در 1314 جواز اجتهاد از علما عظام نجف حضرات ایات محمد کاظم شیرازی ، حاج شیخ عبدالکریم حائری و ابراهیم حسینی شیرازی دریافت میکند و این اغاز راه است.در راه مبارزه با حکومت رضاخانی به تربیت دختران زکّیه میپردازد و سرانجام پس از سالها مجاهدت علمی در دوشنبه 1 رمضان 1365 به دیدار یار میشتابد.

از این نمونه ها در ایران کم نداریم!

اما از بانویی میگویم در بحرین بهیه العرادی اولین زن شهیده انقلاب بحرین گلوله ای به گلویش اصابت میکند و به اغما میرود...شهادت اخر کار بود و اول پرواز!

وحالا  یک سوال در ذهنم موج میزند این بانوان معصوم بودند؟؟میدانم که نه!! پس با تلاش به این مقامات رسیدند.حالا رواست من و تو خواهر ایمانی به دنبال زرق وبرق به دنبال تجمل! راه بیفتیم ومیراث این همه بانو را نادیده بگیریم؟؟؟ رواست حجاب را به نگاه طمع الودی معاوضه کنیم؟؟؟ رواست زمانی را که ارزانی پیشرفتمان شده هدر غیبت دهیم ؟؟؟؟ این روزها دلم بیشتر از هر کسی از دست خودم و خودمان میسوزد!!! ما که مدعی بودیم اما اثبات نکردیم.

یا حق

 

 

 

 



برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 90/8/5 ] [ 5:31 عصر ] [ م.رزاقی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

م.رزاقی
راهی پیش رو است ، بس صعب... راهی از خود به خدا... در انتظار مدد آسمانی اش قلم را نذر کرده ام !
لینک دوستان
برچسب‌ ها
امکانات وب
ایران رمان


وبلاگ نویسان قالب وبلاگ وبلاگ اسکین قالب میهن بلاگ